Eikenøttens historie

Barnehagen har vært i drift siden 1978 og har hatt tilholdsted i Tåsen Idrettslags klubbhus i Tåsenveien. Mange har sikkert sett og brukt skøytebanen om vinteren, som er et populært sted å komme i helger gjennom vinteren.

Anne Karin Brukwicki har jobbet i Eikenøtten siden 1986. Hun forteller at da var det en liten korttidsbarnehage med barn fra 4 til 7 år, og hjemmeværende mammaer med god tid. Og nå i 2012, i en hektisk verden, med barn mellom 1 og 6 år og de fleste mammaer er yrkesaktive.

"Men jeg føler at vi i vårt lille miljø sammen med foreldrene har klart å bevare roen og den gode atmosfæren. Jeg er stolt over å ha fått være med på den utviklingen vi har vært igjennom, og jeg håper det fortsatt er plass for den lille gode barnehagen."

Tåsen Idrettslag ble stiftet i 1924 og har gjennom årene drevet med bandy, fotball, innebandy og tennis. Klubbhuset stod ferdig i 1950. Det har alltid vært et viktig møtested både for idrettslaget, nærmiljøet og det har vært arrangert utallige møter, barnebursdager og andre selskaper i årenes løp. I dag er det tennis som er klubbens hovedaktivitet, og om vinteren har både barnehagen og nærmiljøet glede av skøytebanen som er utenfor klubbhuset.

Eikenøtten barnehage har rekruttert mange barn både til tennis og bandysporten!