Mat fra bunn og grønnsakshage!

Hver fredag har vi varmmat som vi prøver å lage helt fra bunnen:-)! Kreves det mer tid, starter barna med matlaging allerede tidligere i uke. Alle har mulighet til å være med på å skjære, krydre, røre og ikke minst smake. Så langt vi kan, bruker vi krydder og grønnsaker fra vår egen hage.

Hver fredag har vi varmmat som vi prøver å lage helt fra bunnen:-)! Kreves det mer tid, starter barna med matlaging allerede tidligere i uken. Alle har mulighet til å være med på å skjære, krydre, røre og ikke minst smake. Så langt vi kan, bruker vi krydder og grønnsaker fra vår egen hage. Hver mandag når bjella ringer setter vi i gang med baking. Noen lager deig, noen lager rundstykker. Hver høst plukker barna rips og solbær og lager deilig hjemmelaget saft. Hvert år pleier vi få en del frukt fra barnas foreldre og besteforeldre som vi lager vårt eget syltetøy av.